Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 12 pro 2019, 22:44



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 12 ] 
 Interview s Liamem - SelfTitled magazín - 07/04/2008 
Autor Zpráva
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2008, 18:23
Příspěvky: 1113
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak tady máte přeložený to interview, o kterym už tu na fóru byla řeč. Zase to neni perfekt, ale to mý překlady nebudou asi nikdy :) Enjoy

Citace:
Uvědomil sem si, že seš teď asi dost zaměstnanej prací na novym albu, ale řekni mi, kdy můžem Prodigy očekávat zase ve Státech?

Liam: No vlastně sme se letos chystali hrát na letošnim "South by Southwest" festivalu a na několika dalších koncertech, ale práce na albu zabraly víc času, než sme čekali, jako obvykle. Takže přijedem až bude hotový.

Vy ste se chystali hrát na South by Southwest? To by bejvalo skvělý, když uvážim, že jediná hlavní hvězda taneční muziky, byl na tomhle fesťáku letos jenom Moby. A to ještě vystupoval jen jako DJ.

Liam: Jo, chystali sme to a tour po státech jako takovou, ale rozhodli sme se nejřív dodělat to album.

Jasný. No jedno z hlavních témat, který sem se dneska rozhodl s tebou probrat je tvůj názor na pozici taneční muziky ve Spojenejch Státech a jestli se na ní něco změnilo od doby, kdy si ve Státech poprvý prorazil. A vlastně, jaká byla tvoje první tour tady u nás, jak to vůbec šlo?

Liam: Vlastně dost hrozně. Podepsali sme smlouvu s Elektrou (americkej label) a jeli tu tour společně s Mobym, v době kdy vydal single "Thousand" (v roce 1992). Jeden večer by sme vystupovali jako headlineři, druhej večer zase on. Bylo to super, skvělý časy. Koneckonců, byly sme parta čtyr 19ti letejch týpků, který během turné strávili kolem 5ti tejdnů cestovánim v buse. Klasická rock'n'rollova tour napříč celou Amerikou.

V tý době byla ravevová scéna v Anglii ve svym vrcholu, takže bylo docela divný přijet ze země, kde taneční muzika byla tak rozšířená, do Ameriky, kde sme museli lidem ukázat "co vlastně děláme". Některý lidi to přijali a některý se určitě tvářili ve smyslu "Co to kurva je?" Vždycky sme byly nepochopený. Což nám ale vyhovuje.

Velkym rozdílem tehdy asi bylo, že taneční muzika ve Státech nikdy nedosáhla svýho vrcholu, nemyslíš?

Liam: V Anglii se to stalo přirozenou cestou. Bylo vidět jak to lidi žrali, byly to akce, tak trochu mimo zákon. Lidi to brali tak, že dělaj něco naprosto odlišnýho. Chtěli aby to samý proběhlo i ve Státech, ale nedošlo k tomu tak rychle nebo tak plynule jak chtěli.

Z tvýho pohledu, nestalo se to v Británii díky tomu, že taneční muzika byla tolik začleněná do mladý kultury? Od muziky, přes parties až po oblečení?

Liam: Naprosto. Byl to můj způsob života po nejmíň tři roky, začalo to někdy kolem roku 1989, v době kdy tu odstartovala ravevová scéna. Ta se po roce 1992 začala drobit na víc kusů, když si na ni došláply policajti a úřady se svym "Criminal Justice Bill" zákonem (zákon měl za následek přesunutí open-air rave parties do klubů). Když se to přesunulo do klubů,
musel si jít do nějákýho konkrétního, kde se hrála přesně ta muzika, kterou si hledal, zatimco na rave parties si mohl slyšet všechno, přes drumec, house až po breakbeat, všechno na jednom místě. Já osobně sem byl z tohodle stavu dost otrávenej, tehdy tak přišel čas na "znovuobjevení" nás samotných. Nebylo to úmyslný, bylo to něco co sem chtěl udělat. Chtělo to změnu. Tak přišla doba, kdy sme začali dělat vystoupení v typickejch rock'n'rollovejch arénách a lidi, který prahli po agresivnějšim zvuku přišli za náma.

Takže v době, kdy vyšlo Jilted (druhý album), ste hráli v arénách určenejch pro rockovou muziku?

Liam:Jasně, protože byly líp vybavený, měli lepší zvukový systémy. Začali sme úplně od základu. V letech 1990, 1991, sme na rave parties hráli i pro 20 tisíc lidí. V roce 1993, 1994 sme se vrátili k hraní pro takovou tisícovku lidí. Bylo to, jako kdyby skupina začínala úplně od znova - naše druhá fáze.

Co byl zlomovej bod (tipping point?) pro Prodigy, alespoň v Británii? Rozjeli ste to hned po vydání tvýho prvního white labelu (Earthbound 1), správně?

Liam: Vlastně chvíli po tom. Pamatuju si, jak Carl Cox hrál se svejma třema deskama, kdy měl na třetí "Everybody In the Place" puštěnou víc než půlhodinu. Nechci tvrdit, že sem začal breakbeatovou kulturu, ale rozhodně sem cejtil, že sme součástí tý změny (směrem od acid house). Protože v tý době nebylo moc kapel, postrčili sme se kupředu jako "tahleta banda z Essexu co má koule" - pravý raveři, co navštěvujou všechny ty páarty a zůstavaj po celou noc.

Muselo tě dost štvát, když tě britský novináři obvinili, že si zabil rave, hlavně když ostatní interpreti, žačali imitovat tvůj styl.

Liam: To byly jen ovce, který viděli úspěch singlů jako byl "Charly" a zkoušeli ho tak okopírovat. To bylo právě v době, kdy sem se rozhodl vypadnout od toho všeho pryč. Vždycky sem byl spokojenej s muzikou co sem tehdy udělal, ale pamatuju si konkrétní vystoupení ve Skotsku, kde sem byl na stagi a říkal si, "Seru na to, chci jít teď domů a dělat něco úplně jinýho". Začátek roku 1993 byl pravděpodobně tim zlomovym bodem.

Před chvílí si zmínil dobrou poznámku. Když sem poprvý přijel do Anglie, byl sem dost překvapenej, jak byly tamní obchody s muzikou "roztříštěný". Takovej house samotnej, byl rozdělenej na šest samostatnejch sekcí. Ale ve Státech to bylo úplně naopak. Všechny ty subžánry a subžánry subžánrů sme hodili pod "elektroniku". Nejsou obě tyhle odlišný cesty trochu extrémní?

Liam: Možná. Myslim že nikdo nechce bejt jak v holubníku. Můžu ale mluvit jen o tom, co se stalo v Anglii. Když se to rozdělilo, cejtil sem, že se věci vážně změnili. Ale muselo se tak stát, víš co tim myslim? Odlišný beaty, odlišný zvuky a odlišný tempa, takhle se to zachová zajímavý, takhle tě to nechá inspirovanýho.

Takže začátkem 90. let si našel víc inspirace v nahrávkách, který si samploval, než v tvorbě tvejch vrstevníků?

Liam: Rozhodně. Vždycky sem se ohlížel zpátky k funku a groove ravu, protože to byl základ breakbeatu: celej track je inspirovanej groovem.

Původně si byl dost zapojenej do hip-hopu a víc takovýho B-boy životního stylu. Co tě přimělo odejít od toho všeho k taneční muzice? Byla rasa tim hlavnim problémem?

Liam: V tý době nebylo do Londýnskýho hip-hopu zapleteno moc bílejch lidí. Jedině snad Beastie Boys se svou první nahrávkou a ani ta nebyla moc považovaná jako hip-hopová. Pro mě osobně to nebyla zábava. Po třech nebo čtyrech návštěvách míst, kde se něco podobnýho hrálo, kde sem stál v rohu a všechno pozoroval, sem si prostě řek, "Seru na to. Mám rád tuhle muziku, ale..."

Pozdějc sem potkal ve vlaku kámoše a on povidá, "Měl bys jít se mnou do tohodle klubu člověče, bude to nářez". Tu noc sem teda šel a bylo to. Tančení muzika měla energii i postoj hip-hopu ale všechno to mělo jinou atmosféru. Měl sem rád tu soudržnost toho všeho.

Jedna věc, kterou zdá se lidi zapomínaj je, že s tančení muzikou se začalo tady ve státech v 80. letech, začátkem housový a techno scény v Midwestu (Středozápad USA). Stejně tu ale nikdy nedosáhla takový oblíbenosti, jako třeba hip-hop. Proč myslíš že se tak stalo? Proč myslíš, že taneční muzika tu zůstala trčet víc v undergroundu?

Liam: Hip-hopová muzika je hodně zakořeněná ve streetový kultuře, se kterou se vetšina komunity mladejch a černejch lidí ztotožňuje. Ztotožňuje se s tím, jak se hip-hopový umělci dokážou sami sobě vyjádřit. Taneční muzika nikdy neměla tu šanci být na stejné úrovni jako hip-hop. A vlastně by ani neměla mít. Obě scény jsou tam, kde mají být. Lidi zapomínaj, že
taneční muzika neni vlastně o vyjadřování. Jde tu spíš o únik před skutečností, je to víc o požitkářství. Je tam ale několik rozdílnejch možností jak uniknout. Já například nejsem do trance a všeho ostatního co s nim souvisí.

V současnosti se ale věci mění. Od doby kdy hip-hop objevil extázi (droga) a zvuk rychlejších beatů. Tyhle dvě věci dost splynuli, přinejmenšim v Americe. V Anglii, děcka na ulici rozhodně rapujou na rychlejší taneční beaty, který maj málo co dělat s tradičnim hip-hopem.

Daří se v Británii grimu (hudební styl) pořád tak dobře jako kdysi, nebo už má svůj vrchol za sebou?

Liam: Dubstep se teď zdá být jako nová věc. Je to fakt zajímavý - vidět tyhle drum'n'bassový týpky jak pouští svý tracky na pomalejšim tempu. Je to zase něco novýho, člověče.

Ve srovnání s hip-hopem, jakou myslíš, že bude mít taneční muzika ve Spojenejch Státech v budoucnu roli? Myslíš, že bude braná spíš jako element pro samplování, pro ovlivňování odlišný muziky, nebo bude spíš specifikovat konkrétního umělce nebo track?

Liam: Otázkou je, jestli chceme taneční muziku timhle způsobem "povýšit". Vážně chceme aby se stala mainstreamovou záležitosti? Já teda ne. Taneční muzika je braná jako underground - klubová scéna, kde lidi berou drogy a snaží se uniknout realitě. Nikdo neřekl, "Hej, jaktože se nerozjíždí garážová scéna 60.let?" Pro ten samej důvod. Protože patří do
undergroundu. A to samý platí i pro taneční muziku.

Nebyla v 90. letech značná kontroverze nad tím, jak se Moby víc projevoval (zřejmě myšleno v kontrastu s undergroundem?), přeci jen britská ravová scéna byla spíš o anonymitě.

Liam: Kterou konkrétní éru Mobyho máš na mysli?

V době "Everything is Wrong".

Liam: Jo, tohle neudělalo moc dobrej dojem. Sme všichni zodpovědný za dávání našich tracků do filmů a reklam, ale je tam určitá hladina integrity (celistvosti), kterou je třeba udržet. Nejsem si ale jistý, jestli kolem Mobyho byla nějáká kontroverze. Jestli přeci jen něco, tak snad kvůli tomu, že Moby dycky zkoušel dělat něco odlišnýho, pokoušel se oddělit a
změnit to co dělá celou dobu. Přesto se ale pohybuje na více komerčnim konci taneční muziky, takže bych ho někdy rád slyšel vracet se zpátky do undergroundu.

Jasně, nekterý jeho tracky byly tak zásadní pro vývoj taneční muziky.

Liam: Po tom co projdeš timhle druhem úspěchu, je to dost o tom, co od muziky očekáváš. Tvý cíle a hranice se mění. Jako s náma, nechci aby naše muzika byla jen v undergroundu. Poslouchám underground, ale chci track, kterej bude velkej a kterej může bejt hranej na festivalech, protože to to je to, o čem my sme. Prodigy sou pro masy.

Takže na novym albu uslyšíme nějakej dubstepovej track?

Liam: (smích) Hodně týhle muziky je skvělý, ale nechystám nic takovýho.

Nebylo by to Prodigy interview, kdyby sme se nebavili o "Fat of the Land" éře. Jak vnímáš dneska tohle období?

Liam: Všechno se to změnilo, když se za nás dostala MTV, se všim tim "proudem elektronický muziky", nebo jak to chcete nazývat. Tehdy se věci změnili prostě k lepšímu. Hype nebo ne, dokázali sme si sami sobě, že v tom sme po takovejch pět let, nebo tak nějak. V tom jak nás lidi brali, byli sme víc jako skupina, nebo gang, než řekněme třeba Chemical Brothers.
Měli sme hodně vystupování a live image. Nechci ale Chemiky urazit. Oni, underworld, Daft Punk a my, všichni sme se přemístili do celkem odlišnejch směrů, každej šel svou vlastní cestou. Nikdo nikoho dalšího nekopíroval. Všichni sme pionýři na naší vlastní "dráze".

Co si vlastně myslíš o tom, jak byla médii, tady ve Státech, elektronická muzika hozená do jednoho pytle?

Liam: No, teď je pro mě docela jednoduchý pochopit, proč se to stalo, ale tehdy sem tim byl docela znechucenej. Jako "Co to kurva? Prostě to tak nech člověče, ať už je to cokoliv. Nedělěj z nás holubník." V tý době sme se nezastávali elektronický muziky a bylo nám fuk jestli půjde do háje nebo ne. Prostě sme chtěli hrát v Americe a starali se o to, jestli MY nepůjdem do háje. Bylo to jako "Lollapalooza? My? Skvělý!" (Lollapalooza je punk-rockový fesťák)

Hrát víc show tady ve Státech muselo bejt pro Vás zásadní, když Prodigy jsou hlavně o hraní naživo.

Liam: Jasně, slyšel sem, že Justice se tam vede fakt dobře. Což je fakt skvělý. V současnosti sou pro mě jednim z nejzajímavějších projektu taneční scény. Když se mluví o Justice, mluví se o čistý kvalitě. Daft Punk můžou bejt předchůdci toho všeho, ale Justice dělaj něco jinýho. Sou to svkělý týpci.

Vidim, že je máš rád, je to kvuli jejich agresivnímu soundu?

Liam: Naprosto. Neni to nedospělej nebo dětinskej zvuk, je to prostě "špinavý". Sou to vedoucí postavy nový vlny.

Co se týče nu-rave scény, pořád její pozice v Anglii zesiluje?

Liam: Všechno to byl tak trochu vtip, se kterym začly The Klaxons: "Neni to nová vlna, je to nu-rave". Ale vymklo se to z ruky. Některý skupiny nu-ravu sou v imitování určitě skvělý, ale ne ve věci pokroku.

Teď už vim, že chceš nový album nechat ještě v utajení, ale stejně, mohl by ses s náma podělit o pár detailů?

Liam: No, mám pro album název, kterej vám ale říct nemůžu. A mám taky názvy pro všechny tracky, který vám ale taky říct nemůžu. Chtěl bych o tom všem mluvit, ale ještě neni čas, vážne neni.

Dobře, řekni mi ale jednu věc: Sou tracky aspoň trochu různorodý, ve smyslu jejich zvuku a tempa?

Liam: Jo, tohle platí vcelku pro všechny nový tracky, s jednou společnou vlastností: všechny budou hraný naživo. Je to rozhodně zajímavější album než to poslední. To bylo spíš takové solové album, protože to bylo přesně to, co sme v tý době potřebovali udělat. Tohle nový míří zpátky, tak trochu k našim kořenům.

Co se týče "Their Law" tour (best-of kolekce), stmelila Vás jako skupinu zase dohromady?

Liam: Rozhodně, přestože naše první reakce byla, "Kurva ne. Ne, ne, ne. Teď chcem dělat na novym albu." Ale nakonec to dopadlo dobře. Namalovalo to novou dráhu v naší kariéře, mohli sme opustit náš label (XL Recordings) a všichni byly happy. Vážně to skupinu stmelilo zase dohromady.

Jak tyhle show vlastně vypadaly? Připomněli Vám, že pořád máte velký obecenstvo, tady ve Státech?

Liam: Jo to bylo svkělý, hlavně ta poslední odezva, kterou sme měli na Coachelle v roce 2005. Byla pravděpodobně ta nejlepší, jakou sme kdy v Americe měli. Ještě než sme vlezli na stage, cejtili sme se tam jak v oldskoolový Anglii, bylo to naprosto elektrizující.

Poslední věc Liame: Můžeme nový album čekat tenhle rok, nebo se zase chystáž několikrát ho odložit, jako si to dělal s tim poslednim?

Liam: Ne člověvě, fakt ne. (smích) Teď už zase zrychlujem, odhaduju, že nám zbejvá ještě tak tři měsíce práce a potom vyjde pozdějc tenhle rok.

jinak originál je tady: http://www.self-titledmag.com/2008/04/0 ... rew-parks/


21 dub 2008, 23:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Brigadier General
Uživatelský avatar

Registrován: 20 bře 2008, 00:49
Příspěvky: 593
Bydliště: Příbram
Příspěvek 
super, super, super. opravdu moc diky za prelozenej clanek..ja sem z toho nevycetl ani pulku :cool:

_________________
If you´ve got the poison, i have the fuckin remedy...


22 dub 2008, 12:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
General
Uživatelský avatar

Registrován: 28 bře 2008, 21:56
Příspěvky: 1367
Bydliště: Levoča, SVK
Příspěvek 
Super díky.Zajímavej rozhovor.

_________________
The Prodigy are my Rhythm Of Life


22 dub 2008, 12:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Lieutenant Colonel
Uživatelský avatar

Registrován: 30 bře 2008, 12:02
Příspěvky: 390
Bydliště: Pardubice
Příspěvek 
Supr práce Adame!! Dobrej rozhovor, škoda že se víc nerozkecal o albu.

_________________
Om Namah Narayana Om Namah Narayana Om Namah Narayana


22 dub 2008, 13:17
Profil ICQ
Brigadier General
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2008, 10:22
Příspěvky: 506
Bydliště: Olšany
Příspěvek 
adame vřelé díky za článek. Super počteníčko


22 dub 2008, 18:41
Profil
Sergeant Major
Uživatelský avatar

Registrován: 14 dub 2008, 18:12
Příspěvky: 95
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
diky moc super, že si to přeložil aspon nad tím nemusím strávit čas s překladem

_________________
I kill you....I kill you till your death.....that´s worst


22 dub 2008, 21:39
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 23 bře 2008, 00:10
Příspěvky: 1125
Bydliště: Ústí nad Labem
Příspěvek 
good job :)

_________________
I watch porn for soundtrack!


23 dub 2008, 09:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Captain
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2008, 14:38
Příspěvky: 233
Bydliště: Pardubice
Příspěvek 
perfektos dikas .. dobré čtení ..-)

_________________
Fuck 'em and their law


25 dub 2008, 17:37
Profil ICQ
Captain
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2008, 14:38
Příspěvky: 233
Bydliště: Pardubice
Příspěvek 
takže všici povině dnes kupít FILTER (THE PRODIGY) naprosto skvělej článek a mrtě zajimavejch věcí co jsem o nich nevěděl.-)) nejvíc jsem se pobavil Ř - řiť Když se Keitha Flinta v jednom rozhovoru zeptali,jak by chtěl být jednou pohřbený,odpověděl: Chtěl bych,aby můj zadek čouhal z hlíny a lidi si do něj mohli parkovat kola. :-D

_________________
Fuck 'em and their law


11 lis 2009, 16:31
Profil ICQ
General
Uživatelský avatar

Registrován: 28 bře 2008, 21:56
Příspěvky: 1367
Bydliště: Levoča, SVK
Příspěvek 
:D:D:D výborně, Keith prostě nezklame :)

_________________
The Prodigy are my Rhythm Of Life


11 lis 2009, 17:25
Profil Zobrazit autorovy stránky
Lieutenant Colonel
Uživatelský avatar

Registrován: 01 čer 2008, 21:42
Příspěvky: 371
Příspěvek 
žampion píše:
takže všici povině dnes kupít FILTER (THE PRODIGY) naprosto skvělej článek a mrtě zajimavejch věcí co jsem o nich nevěděl.-)) nejvíc jsem se pobavil Ř - řiť Když se Keitha Flinta v jednom rozhovoru zeptali,jak by chtěl být jednou pohřbený,odpověděl: Chtěl bych,aby můj zadek čouhal z hlíny a lidi si do něj mohli parkovat kola. :-D

Taky sem se u toho smál když sem to čet.Keit je blázen to ví každej.Ale tohle? :D
:D :D

_________________
The Day Is My Enemy


11 lis 2009, 17:33
Profil
Brigadier General
Uživatelský avatar

Registrován: 29 bře 2008, 10:22
Příspěvky: 506
Bydliště: Olšany
Příspěvek 
ježíš musim koupit


11 lis 2009, 22:14
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 12 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz