Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24 zář 2022, 22:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53
 Nový album (30. března 2015) - novinky, info 
Autor Zpráva
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2008, 18:23
Příspěvky: 1113
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
Jo, to máš pravdu, poměrně ještě nedávno to odmítal, ale tohle je prostě Liam :D Mohlo to být taky tím, že se zkrátka soustředil na nový album, to ho pak nic jinýho nezajímá. Podle mě tam oldskool bude pořád hrát velkou roli, trap music mám spojenou hlavně s Maximem.

Jinak na překladu jsem začal dělat už dnes, možnáá že to ještě dnes stihnu :)


26 lis 2015, 20:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2008, 18:23
Příspěvky: 1113
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
Jak jsem avizoval, pokusil jsem se přeložit povedený interview s Liamem na webu state.ie.:

The Prodigy jsou v popředí elektronické scény už téměř 25 let. Začínali jako kapitáni hudebního průmyslu ve své domovské Británii, aby se z nich později stal světový fenomén beatů, bass a postoje. Nepřekvapí tak, že když mluvíte k Liamovi, hudebnímu maestrovi, který stojí za jejich stále se vyvíjejícím zvukem, tak že má jakýsi stoický charakter, ale zároveň zábavný, když zavzpomíná na dlouhou historii kapely a její stále rostoucí význam. Jejich postoj je to, co kapelu pohání a proč my a miliony dalších lidí na jejich tracky trsáme už od začátku 90. let. Trio Liam, Keith a Maxim se nenechalo tolik směrovat rukama dalších lidí, takovým vždy ukazovali pomyslný prostředníček.

A jinak by to asi ani nešlo - The Prodigy jsou postavení na vnitřní mentalitě, která jim dovolila dosáhnout úspěchu, který viděli. Všechno je to o kapele a kdyby nebylo, State (web, z kterého je interview) by s nimi právě teď asi nemluvil v pozici, kterou získali, v momentě, kdy se chystají na dvě masivní show v dublinské 3Areně a SSE Areně v Belfastu.

Když jsem poprvé slyšel Experience, procházel jsem a poslouchal hodně dalšího rannýho hardcoru, detroitskýho techna a chicagskýho housu - ale jedna věc, která ve mě stále rezonuje je, jak rozdílně Prodigy zněli ve srovnání s vašima britskejma současníkama. Řekl bys, že jste v té době měli víc agresivní sound? Bylo tam na začátku nějáké rozhodnutí, udělat hrubší, euforickou hudbu?

Jo, vždycky jsme měli tenhle zvuk, je to o tom, odkud pocházím. Vyrůstal jsem s hudbou The Specials, Public Enemy a rave scénou Východního Londýna. Vždycky v tom bylo něco surovýho, byla v tom chuť punk rocku. Ať už to byl nějákej pozitivní nebo temnější track, v tý produkci a dynamice to tam bylo.

Jak byla scéna z Essexu vnímaná, ve smyslu její produkce? Byla srovnání s Londýnskou scénou něčím, co tě hnalo utvářet svůj zvuk tak odlišně?

Londýn, Východní Londýn nebo Essex, všechno to bylo to samý. To byla místa, kde se zrodil zvuk breakbeat ravu. Všechno to začlo s "Shut Up and Dance" labelem a lidma jako byl DJ Hype, kterýho si hodně vážíme, než že by jsme to byli my. Byla to čistě věc Východního Londýna a Essexu, měl jsi tam Raindance rave party, Telepathy a další parties ne přelomu let 89 a 90 a taky pirátský stanice. Když jsem cestovali po Británii, v každý její části jsme viděli rozdílnou rave scénu, v Manchesteru a Skotsku to bylo něco úplně jinýho.

Na evoluci zvuku The Prodigy je něco bravurního. V 90. letech byly podle všeho dvě velký transformace v podobě alb Music For The Jilted Generation a pak Fat Of The Land. Bylo za tím nějáký úmyslný rozhodnutí, zbavit se prvků jungle zvuku ve prospěch ostřejší, víc digitálně znějící produkce? Nebo to mělo co dělat s dostupností novýho vybavení, nebo dokonce se změnou v popkultuře?

Víš, možná se v tom snažíš vidět víc než je, ale to je v pohodě. Myslim, že největší změna proběhla mezi Experience - prvním albem a Music For The Jilted Generation - druhým albem. Pamatuju si, že ravevová scéna pro nás jako kapelu neměla už ten buzz (něco jako vzrušení?), protože ta hudba už nebyla to samý, jako to bylo o pár let dřív.

Byli jsme v LA, v době, kdy vyšlo první album Rage Against The Machine a taky album The Chronic od Dr. Dre. Slyšet poprvé Rage na mě mělo velkej dopad, mělo to groove a funk, ale vokály měly příchuť Public Enemy, takže když jsem se vrátil domů, byl jsem jinej člověk. Oči otevřený, byl jsem schopnej zbavit se některejch omezení a nechal jsem nový zvuky a vlivy pustit dovnitř, ale pořád jsem se držel hlavní opory The Prodigy - bass a beaty. V týhle kapele nikdy nic nebylo strojenýho nebo plánovanýho, prostě jsme vždycky měli svobodu v kreativitě a jeli s tím, co nás bavilo. Já, když poslouchám všechny naše alba, myslim, že lidi v tom vždycky poznaj, že tohle jsou The Prodigy. V tom jak dělám mix jsou určitý zvukový vodítka. Nemělo to co dělat s vybavenim, a podobně. Myslim, že moje produkce na některejch tracích na Fat Of The Land, jako bylo SMBU, se prostě zlepšila. Kurevsky jsem se vypiloval a tenhle track dneska pořád terorizuje soundsystémy.

Když se posunem na léta po roce 2000, základním komponentem, na základě kterýho si tehdy změnil zvuk, byly glitchy electro vibes na albu Always Outnumbered, Never Outgunned, stejně jako víc rockovejch a hip hopovej prvků, když se posunem blíž k albu Invaders Must Die. Byla tohle promyšlená strategie? Házel si do toho při mixování trochu víc, od všeho něco, víc než v době, řekněme, před Fat Of The Land? Pokračovalo to i u alba The Day Is My Enemy?

Pokud jde o dobu kolem alba Always Outnumbered, pro kapelu to bylo období na hovno. Nehráli jsme naživo a já a Keef (Keith) jsme se nepohodli a úplně jsme spolu přestali mluvit. Když se tohle stane dvoum párty týpkům jako jsme my dva, zaseje to trochu paranoiu. Takže jsem začal psát AONO, žil jsem v obrovskym domě uprostřed ničeho, pojmenovali jsme to místo "The Castle - Zámek", žil jsem tam jen já a Neil McLellan, odstřižení od reality. Studio bylo přímo v domě a nic se vlastně nedělo, dokud mi Neil nedal noťas, na kterym jsem mohl psát tracky. Od toho momentu se to změnilo. Líbila se mi ta lo-fi vibe a byl jsem najednou schopný psát v posteli, ve vinárně, atd., všude kromě studia, kde byl takovej tlak, kterej byl příliš cítit. Tenhle lo-fi, minimal přístup, to byl klíč k tomu albu a tohle album, to byl takovej restart, kterej jsem já i kapela potřebovali. Bylo to víc při zemi, zpátky k beatům, samplům, žádnej Fat Of The Land 2, kterej chtěla vydavatelská společnost. Tak či tak, když se za tim ohlížim, byl to správnej krok, kterej nás dovedl k Invaders Must Die a tam, kde jsme teď s novym albem. Zapomeň na dělení na žánry jako hip hop nebo rock, srát na to, neslyšim různý žánry, všechno co slyším, je to, jestli to má koule a jak to můžu zakomponovat, aby z toho byl Prodigy track. To je všechno, nikdy, ani jednou, tam nebylo nějáký promyšlený rozhodnutí použít víc tohodle nebo tamtoho typu zvuku a to je důvod, proč jsme tak nefalšovaný. Všichni tři z nás to už dřív řekli, že nic v týhle kapele nikdy nebylo vyumělkovaný, strojený a to je pořád pravda, jdem s tim, co nás nabudí psát takový tracky.

Pokud jde o kolaborace, moc se neostýcháš mít hosty. Myslíš, že to je klíčová složka proto, aby kapely zůstaly důležitý v dnešní době čím dal víc různorodý hudební scény? Například, s tolika možnostma výběru, pokud jde o žánry a styly, je pro Prodigy důležitý pracovat se zástupci jiných žánrů, jako jsou Sleaford Mods nebo Dave Grohl?

"Neostýcháš se mít hosty!" Haha, prakticky jen jeden host na každym albu. Předevšim, je nutný pochopit, že The Prodigy je kapela, skupina. To je to, co nád odlišuje od většiny producentů elektronický hudby, u kterejch každej track obsahuje tohodle vokalistu, nebo támhletoho, to je o ničem. Kolaborace s Jasonem (Sleaford Mods) na "Ibize" se stala takhle - Měl jsem za sebou polovinu novýho alba, potřeboval jsem si oddechnout, dostat svou hlavu z "The Prodigy zóny", alespoň na chvíli. Napsal jsem beat pro Ibizu a poslouchal v tý době Sleaford Mods. Jason mluví mou řečí, takže jsem se s nim sešel a zeptal se ho, jestli by něco pro nás neudělal. V týhle fázi jsem ještě nevěděl, jestli ten track bude pro nás jako pro kapelu, nebo pro něj, nebo něco úplně novýho, ale když jsme to udělali, bylo zřejmý, že to totálně sedlo k vibe novýho alba. A jakmile jsme přidali Keithův vokál, stal se z toho na naší desce důležitej track. Všichni jsme hrdý, že na ní Jasona máme. Když jsme se pak s Jasonem spřátelili, bylo snadnější hrát to s ním i naživo. Bylo to jedinkrát, co fungovalo vzít někoho mimo kapelu k nám na stage.

Jenom párkrát kolaborace pro nás fungovala. Poslední, kterou jsem udělal, byl hip hopový remix The Day Is My Enemy, kdy jsem k tomu tracku přidal jednu kapelu z Holandska s názvem Dope DOD. Je to skvělej remix, takže se na všechno vykašli a hned ho ocheckuj.

Nechci se pořád vracet do minulejch dob, ale v posledních letech je tu ten charakteristickej element toho starýho dobrýho hardcore zvuku, který pronikl do moderní hudby. Zjevný je to u alba Invaders Must Die a umocněný takovými producenty jako je Sigma, Chase & Status nebo Pendulum. Je v tvym procesu psaní znát určitá konkurenční povaha? Nebo opisuješ něco od svý konkurence?


Pamatuj, že my pocházíme z oldskoolu. Když si některá z těch kapel, o kterejch mluvíš, dá do svejch tracků trošku nějáký tý oldskool příchutě, je to pro ně možná hezkej bonus, ale v našem případě je to naší pevně zakořeněnou součástí a pokud něco takovýho děláme, je to proto, že je to hluboce uzavřený v našem zvuku. Kapely nebo producenti by měli dělat to, co cejtí, že vytvoří tu nejlepší muziku, jakou jsou schopni udělat.
Jako producent mám rád fakt, když se můžu naučit nový techniky produkce od náhodnýho kluka, co dělá muziku z vlastního pokoje, protože tohle se hrozně rychle vyvíjí, technologie a tak, ale nikdy se nenechám chytit ve zvuku, co je zrovna in. Je to o udržování vlastního zvuku, kterej jsme si vybudovali, držet se základů, ale zároveň mít otevřený uši tomu, co se děje kolem. Trocha konkurence je vždycky dobrá, v čemkoliv, řekl bych.

Co si myslíš o producentech, který teď posouvaj house a techno blíž k mainstreamu? Je tu někdo, koho máš v oblibě (nebo naopak, někdo, koho nemusíš)? Je to vlastně důležitý, že tahle hudba se čím dál méně stává undergroundovou záležitostí?

V podstatě si o nich nemyslim nic, ale dobrej track je dobrej track, ať už je od kohokoliv. Když slyšim dobrej track, neřešim co to je. Nemůžeš ale lidi oblbnout. Ti poznají, když je nějáká hudba jen do počtu, ten samej starej shit, dělanej pro špatný důvody. Myslim, že je to práce autora, vytvořit zvuk, kterej dokáže mladejm lidem zapálit pod prdelí, to je důvod, proč píšu muziku. Proč to hrát na kalkul? Moje rada pro takový lidi je, běžte do hajzlu a najděte si jinou práci!

Pokud jde o odkaz, byli Prodigy něčím, co sis představoval jako trvalou entitu (???). Fan základna přichází a odchází, u Prodigy tu ale bylo masivní následování, ať v té či oné formě, už od začátku. Dokázal by sis před 25ti lety představit, že budeš sdílet světový pódia s takovejma, jako jsou Public Enemy, nebo že budeš vytvářet nový zážitky a přibírat nový fanoušky?

Ne, jasně že ne. My prostě jedem, dokud to je všechno v cajku. Je důležitý vědět, co jsi zač a čeho se snažíš docílit – neztrácet kontakt s realitou. To je důvod, proč hraní na živo je klíčem. Je to jediný místo, který ti poskytne všechno co potřebuješ vědět. Tyhle kapely, se kterejma sdílíme stage jsou spíš jako „Kurva, my hrajeme s The Prodigy!“, haha.
V naší kapele čas utíká jinak. Je to od alba k dalšímu albu, takže je to takový zpomalený. S každym vydánim alba je tam takový soustředění, že ani nevíme, co je za rok. Netušim, jestli to dává smysl, ale pro nás ano – bejt v týhle kapele udržuje naši mysl mladou, takhle to vnímám.

Jsou nějáký další projekty, o který bys rád usiloval, ale nebylo to možný, kvůli tomu, jaký vliv The Prodigy stále mají? Například Dirtchamber Sessions, bylo to někdy považovaný za sérii na pokračování?

Neni to o ničem jinym, než mít čas taky na jiný věci. Tahle kapela je pro mě práce 24 hodin denně, takže když jsem ve fázi práce na albu, nemám vůbec čas na cokoliv jinýho. Přijdu domů, kde se pokoušim si trochu odpočinout, ale ve skutečnosti tam nejsem, v mysli přemejšlim, jak ten track jen vylepšit. Je to jedinej způsob, jak dokážu fungovat, všechno nebo nic. Ale každopádně... jo, v určitý fázi udělám pokračování mix alba Dirt Chamber 2. Začínám si dělat seznam tracků.

Proč myslíš, že Prodigy měli takový dopad na takové množství generací milovníků hudby? A co přinese budoucnost?

Neznám důvod a ani nechci znát. Já jsem jen na misi, kterou nezpochybňuju. Zodpovězení nechám na tobě.

Liam


26 lis 2015, 21:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Warrant Officer
Uživatelský avatar

Registrován: 12 led 2015, 10:40
Příspěvky: 129
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
"žil jsem v obrovskym domě uprostřed ničeho, pojmenovali jsme to místo "The Castle - Zámek", žil jsem tam jen já a Neil McLellan, odstřižení od reality. Studio bylo přímo v domě a nic se vlastně nedělo, dokud mi Neil nedal noťas"

no to musely být dýchanky :)


27 lis 2015, 11:42
Profil
General
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2008, 21:55
Příspěvky: 1107
Bydliště: Třinec
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
Jo a vzniklo z toho nejlepší album. Mě se ten zvuk líbí nejvíc. Způsob kompozice byl asi nejlepší ze všech alb. Jinak mám taky rád hodně TFOTL, protože je nejagresivnější a jde tam hodně cítit hip hop, punk, funk. Adame díky Ti za překlad.

_________________
Prostě hudba,která je jednoduše nej.


27 lis 2015, 19:11
Profil
Site Admin
Uživatelský avatar

Registrován: 18 bře 2008, 18:23
Příspěvky: 1113
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
Adamicz píše:
Nový interview s Liamem, kde mimojiné zmiňuje, že se chce vrátit do studia, kde chce dát dohromady 4-trackový EP. Od Vánoc až do konce ledna si chtěj dát pauzu, tak uvidíme, jestli pak hned začnou hrát něco novýho.

https://www.goldenplec.com/featured/the ... interview/


Tak další EP snad ještě tuhle zimu, tj. snad někdy začátkem příštího roku, viz.:

Kód:
What plans do you have for the future?

We are writing songs for a new EP. If all goes well, this will come out in the winter of next year.


http://www.oxmoxhh.de/kuenstler-und-ban ... ehirn-jung


10 pro 2015, 12:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
General
Uživatelský avatar

Registrován: 28 bře 2008, 21:56
Příspěvky: 1432
Bydliště: Levoča, SVK
Příspěvek Re: Nový album (30. března 2015) - novinky, info
Výbordelně! .. Jinak to nový remixový a bonusový CD je už na cestě k nám. Su celkem zvědavé ..

_________________
The Prodigy are my Rhythm Of Life


10 pro 2015, 16:04
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 786 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 49, 50, 51, 52, 53

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz